Nov 30, 2008

Selamat pengantin baru Deja


Deja Moss manis berpakaian pengantin.

NAMPAKNYA penyanyi kelahiran Kuching, Sarawak, Deja Moss betul-betul mengambil keberkatan bulan Ramadan. Semalam, penyanyi itu selamat bernikah dan menjadi isteri kepada Azfendy Datuk Azzudin. Mereka dinikahkan di di Masjid Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan.

Kak Pora tumpang gembira. Orang kata, perkara yang baik seperti soal mendirikan masjid ini usahlah dibiarkan lama-lama atau bertangguh-tangguh. Kak Pora sudah naik jemu dengan sesetengah artis kita yang bercinta bagai nak runtuh dunia ini, tapi kesudahannya tak bernikah juga. Memanglah kalau jodoh tak ada, hendak buat macam mana.

Tapi bagi Kak Pora, kebanyakan yang bercinta itu macam berpura-pura dan hendak menunjuk-nunjuk pula. Kak Pora anggap cinta mereka yang ‘main-main’ itu sebagai cinta plastik saja. Malah, ada artis yang pada mulanya wartawan menulis gosip mereka bercinta tapi menafikan sekeras-kerasnya kemudian bila bergaduh dengan pasangan, baru nak umum dia dah putus cinta. Alaa... macam si minah tu la, yang kecoh juga satu Malaya dibuatnya.

Kak Pora juga nak pesan kepada artis kita supaya janganlah bercinta lama-lama sebab makin lama makin banyak maksiat dibuat mereka. Apa tidaknya, ada artis yang baru saja bercinta, dah bawa kekasih ke dalam bilik tidur. Bukan Kak Pora tak tahu siapa mereka tu. Kami di kalangan wartawan hiburan banyak tahu hal buruk macam itu, tapi tak boleh nak tulis sebab ‘ia cerita yang buruk’, tak elok untuk tatapan masyarakat kita.

KAK PORA: Teringat sepotong lirik nyanyian Ramli Sarip, 'jangan tunggu lama-lama, nanti lama-lama, nanti dia diambil orang'.

No comments: