Apr 10, 2010

Memey dakwa pejabat cuba dipecah


Norman dan Memey hadir di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur semalam bagi mendengar perbicaraan kes khalwat mereka.


KUALA LUMPUR - Abang kepada pelakon Norman Hakim, Mohamed Saufi Zaidon datang ke pejabat adiknya pada pukul 2.30 pagi 30 Oktober lalu atas permintaan Memey yang memberitahu ada orang hendak memecah masuk ke premis itu.

Saufi, 46, selaku saksi keempat pendakwaan berkata, Memey menghubunginya ketika dia tidur di rumahnya di Apartmen Sri Raya yang terletak berdekatan dengan premis berkenaan.

Saksi itu memberi keterangan dalam perbicaraan kes khalwat Norman dan Memey di hadapan Hakim Syarie, Salehan Yatim di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur di sini semalam.

Norman atau nama sebenarnya, Mohamed Norhakim Zaidon, 33, dan Memey Suhaiza Suhaimi, 21, didakwa berkhalwat di antara pukul 1.45 pagi dan pukul 3 pagi 30 Oktober 2008 di pejabat beralamat 4-1A, Jalan UP 1/2, Taman Ukay Perdana, Ampang dekat sini.

Terdahulu, Saufi yang disoal Pegawai Pendakwa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Muhammad Nazri Basrawi berkata, sebelum kejadian itu, dia bersama Norman, Memey, Aminuddin Razak (Ketua Pegawai Eksekutif syarikat) dan Natalie mengadakan mesyuarat di tingkat bawah pejabat terbabit.

"Kami bermesyuarat sehingga pukul 12.30 pagi sebelum saya pulang untuk tidur. Semasa meninggalkan pejabat, ada Norman, Memey, Amiruddin dan Natalie," kata ahli perniagaan itu.

No comments: