Jan 13, 2009

Permohonan bekas isteri penjarakan AC Mizal ditolak


SHAFNIE



NORISH


SHAH ALAM - Mahkamah Tinggi Syariah di sini menolak permohonan bekas isteri AC Mizal, Shafnie Zainuddin, 34, untuk menghantar bekas suaminya itu atau nama sebenarnya, Mizal Zaini, 38, ke penjara.

Shafnie memfailkan permohonan itu pada 10 September lalu bagaimanapun tidak hadir ke mahkamah semalam ketika keputusan itu dibacakan oleh Hakim Abu Zaky Mohamad.

Dalam keputusannya, Abu Zaky membenarkan bantahan awal pengacara terkenal itu untuk mengetepikan permohonan Shafnie yang memohon supaya satu perintah menghina mahkamah dikeluarkan bagi menghantar AC Mizal ke penjara.

Permohonan itu dibuat kerana wanita itu mendakwa bekas suaminya gagal menjelaskan tunggakan nafkah dua anak lelaki mereka berjumlah RM50,000.

Bagaimanapun, hakim meminta Shafnie memfailkan permohonan itu di mahkamah yang ada bidang kuasa dengan kes tersebut, dengan kos ditanggung oleh kedua-dua pihak.

Terdahulu, di mahkamah yang sama, AC Mizal yang diwakili peguam Siti Aishah Din turut memohon tarikh baru untuk mengubah kes hak jagaan anak yang difailkan pada September 2008

No comments: