Jan 2, 2010

Air Mata Chef Wan Iringi Pernikahan Serina

Chef Wan sebak disaat menyerahkan Serina kepada suaminya Gavin. Foto The Star oleh SHAARI CHE MAT

AIR mata seorang ayah tidak mampu ditahan tatkala melepaskan tanggungjawab yang dipikulnya selama ini kepada menantu.

Bapa kepada mempelai, Mohd Redzuawan Ismail atau Chef Wan tidak dapat menyembunyikan perasaannya selepas Serina sah menjadi isteri kepada Gavin.

Chef Wan akur dengan kenyataan bahawa anak gadisnya, Serina, 25, kini dimiliki oleh Gavin Edward O'luanaigh atau nama Islamnya Salahudin Ghafar, 32.

"Saya sangat sedih untuk melepaskan dia (Serina)... saya teringat zaman-zaman dahulu susah payah membesarkan dia, kadang-kadang saya terlalu sibuk sehingga terpaksa meninggalkan dia.

"Ketika dia mula-mula nak jadi artis dan kisah dia bersama arwah Hani Mohsin, semua itu saya terkenang dan kini dia sudah pun dimiliki Gavin.

"Kini tanggungjawab saya telah diserahkan kepada suaminya Gavin. Saya harap Gavin dapat menjaga Serina dengan baik dan saya masih lagi di belakang mereka sebagai bapa," ujar Chef Wan yang menghadiahkan percutian bulan madu ke Pulau Santorini, Greece.

Dalam pada itu, beliau terharu dan bersyukur kepada Allah s.w.t kerana dapat melangsungkan perkahwinan anak perempuan tunggal kesayangannya itu.

Serina memeluk erat ayahnya selepas sah bergelar isteri kepada Gavin.

"Saya sedar tidak semua ibu bapa berpeluang melangsungkan perkahwinan anak mereka, saya sangat bertuah kerana Allah memberi peluang kepada saya untuk menjalankan majlis perkahwinan ini," ujarnya.

Selebriti masakan itu turut menasihatkan Serina agar dapat menjalankan tanggungjawab sebagai seorang isteri dengan baik terutamanya membimbing suami mendalami Islam.

"Nasihat saya kepada Serina agar sentiasa menjaga rukun rumah tangga dengan baik dan paling penting hormat kepada suami dan sebagai orang Islam Serina harus menjadi contoh yang baik kepada suami," katanya yang bakal melangsungkan majlis perkahwinan anaknya di kampung halamannya Sungai Koyan, Pahang pada akhir bulan ini.

No comments: