Jan 3, 2010

Kemuncak Majlis Perkahwinan Serina Meriah

Foto THE STAR oleh SAMUEL ONG

KUALA LUMPUR: Malam kemuncak majlis resepsi keenam bagi meraikan pasangan pengantin baru, Serina Redzuawan dan suami tercinta Gavin Edward O'luanaigh atau nama Islamnya Salahudin Ghafar berlangsung dengan penuh tradisi dan meriah di The Royale Chulan, Kuala Lumpur, malam tadi.

Pasangan mempelai tiba kira-kira pukul 8.50 malam diikuti dengan persembahan silat.

Di majlis yang berkonsepkan persandingan dalam taman itu, Serina kelihatan anggun dengan pakaian rekaan Radzuan Radziwill berwarna ‘lavender’ (ungu muda) dan didandan bak Puteri Rania.

Acara kemudiannya dimulakan dengan bacaan doa sebelum upacara merenjis mempelai menyusul. Ia didahului oleh nenda Serina, Noraini Abdullah diikuti dengan ibubapa Gavin dan ibubapa Serina.

Sepanjang berlangsungnya majlis yang dikendalikan oleh hos Datuk Mahadzir Lokman itu, pasangan pengantin dan tetamu turut dihiburkan dengan persembahan daripada penyanyi-penyanyi seperti Yusni Hamid dan Nasseir Wahab.

Bagi acara potong kek pula, Serina mengenakan gaun pengantin rekaan Jovian Mandagie manakala pasangannya memakai sut ‘tail coat’ bertemakan klasik yang ditaja oleh Lord’s Tailor.

Serina turut disaluti dengan aksesori barangan kemas daripada Habib Jewels bernilai RM2.5 juta.

Kira-kira 700 orang hadir dalam majlis gilang gemilang itu termasuk keluarga dan sahabat-handai kedua-dua belah pihak serta rakan-rakan artis seperti Umie Aida, Azwan Ali, Betty Banafe, Memey, Lisa Surihani, Nora Danish, Nurul, Zed Zaidi, Zizan Nin, Lisdawati dan Fauzi Nawawi.

Satu lagi resepsi atau majlis keraian akan diadakan berkemungkinan pada hujung Januari depan bagi meraikan mempelai di kampung halaman Chef Wan di Sungai Koyan, Pahang.

Terdahulu, Serina dan Gavin sah bergelar suami isteri pada 1 Januari lepas setelah diijabkabulkan di Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta, Kuala Lumpur.

No comments: