Dec 2, 2009

Lambat: Waran tangkap Radhi OAG dilanjutkan

"aziha@kosmo.com.my"
RADHI (kiri) dan SHAZLIN.


PETALING JAYA – Malang menimpa vokalis kumpulan OAG, Mohd. Radhi Razali apabila Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam melanjutkan waran tangkap terhadap penyanyi itu berikutan terlewat lima minit bagi prosiding permohonan pengesahan lafaz cerai talak tiga oleh isterinya.

Hakim Syarie, Ghazali Ahmad membenarkan permohonan peguam syarie, Rubiah Jaafar yang mewakili Shazlin Shariff (gambar kecil) supaya melanjutkan waran tangkap kerana mereka enggan menunggu Radhi yang dikatakan masih dalam perjalanan ke mahkamah.

Ghazali kemudian membenarkan permohonan tersebut dan menangguhkan kes pada 18 Januari depan.

Shazlin, 30, yang hadir bersama kakaknya enggan melayani pertanyaan media dan hanya berkata, “ Dia (Radhi) tak datang,” sambil terus masuk ke dalam kereta dan beredar.

Bagaimanapun, selang lima minit kemudian, media dikejutkan dengan kehadiran Radhi dalam keadaan tidak terurus, berpakaian santai dan membawa songkok.

Pelakon filem Antoo Fighter itu yang kelihatan terpinga-pinga mendakwa tersekat dalam kesesakan kerana rumahnya di Kota Damansara jauh dari mahkamah selain baru pulang dari studio pada pukul 7 pagi bagi menyiapkan rakaman album baru.

No comments: