Dec 9, 2008

Pasangan guru diijab kabul di katil hospital


HAFIZHOH mencium tangan suaminya, Mohd. Firdaus Kamaruddin selepas diijabkabulkan di Wad Ortopedik Hospital Tuanku Fauziah (HTF), Kangar semalam.


KANGAR - Hajat sepasang guru untuk melangsungkan perkahwinan secara meriah di Sungai Petani, Kedah terbantut seketika apabila pengantin lelaki, Mohd. Fir- daus Kamaruddin, 23, terbabit dalam kemalangan jalan raya di Kuala Perlis kelmarin.

Bagaimanapun, hasrat mereka untuk bergelar suami isteri tercapai juga semalam apabila Mohd. Firdaus dan Hafizhoh Abu Hashim, 25, selamat diijabkabulkan di Hospital Tuanku Fauziah (HTF), Kangar di sini selepas waktu Zohor semalam.

Ketika ditemui pemberita di Wad Orthopedik hospital itu, Mohd. Firdaus bersyukur kerana majlis akad nikah tersebut berlangsung pada tarikh yang dijadualkan, meskipun di lokasi yang berbeza tanpa kehadiran ramai tetamu.

"Saya sedikit tersentuh kerana tidak menyangka majlis ini akan berlangsung di hospital dan tidak seperti yang dirancang," katanya yang berpakaian baju Melayu putih dan bersongkok itu.

Akad nikah yang dilakukan oleh bapa pengantin pe- rempuan, Abu Hashim Lateh berlangsung secara seder- hana di katil Wad Orthopedik HTF dan hanya disaksi- kan keluarga terdekat kedua-dua belah pihak.

Mohd. Firdaus yang tinggal di Tanjung Bendahara, Alor Star, Kedah dan sedang bercuti sempena Aidiladha di rumah neneknya di Kuala Perlis terbabit dalam kemalangan jalan raya itu ketika hendak ke sebuah kedai berhampiran.

Beliau patah kaki kanannya apabila motosikal yang ditungganginya berlanggar dengan sebuah kereta dan terpaksa menerima rawatan di HTF.

No comments: