Dec 5, 2008

Keputusan kes Najman 30 Januari depan


Norakma ketika hadir di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur semalam berkaitan bantahan faraq oleh Najman.


KUALA LUMPUR - Mahkamah Rendah Syariah di sini menetapkan 30 Januari depan sebagai keputusan bantahan permohonan faraq penyampai radio terkenal, Najman atau nama sebenarnya, Najman Mohamed, 38, yang difail- kan oleh isterinya sebelum ini.

Isterinya, Norakma Azidin, 34, yang hadir di mahkamah berkenaan bagi mendengar keputu- san berhubung permohonannya tersebut terpaksa pulang selepas hakim yang sepatutnya mendengar kes itu bercuti sakit.

Permohonan faraq (pembubaran perkahwinan) yang difailkan oleh Norakma selaku plaintif dilakukan selepas mendakwa perkahwinannya dengan penyampai radio itu kira-kira setahun lalu diragui kerana tidak memenuhi hukum syarak.

Peguam syarie, Ahmad Nazib Johari yang mewakili Najman memberitahu, tarikh yang di- tetapkan mahkamah adalah untuk keputusan bantahan Najman terhadap permohonan faraq isterinya.

"Isu utama permohonan faraq belum dimulakan lagi, dan baru di peringkat bantahan permohonan sahaja. Najman telah memohon bantahan terhadap permohonan faraq itu, jadi, mahkamah perlu dengar bantahannya sebelum menyentuh berkaitan isu induk (permohonan faraq).

No comments: