Dec 24, 2008

Zakiah dibenar tuntut fasakh


ZAKIAH di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam semalam.


SHAH ALAM - Permohonan personaliti dan pengacara rancangan 999 terbitan TV3, Zakiah Anas untuk meminda tuntutan cerai kepada tuntutan fasakh dibenarkan Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam.

Hakim Syarie Kamarul Zaman Ali memutuskan demikian setelah suaminya, Mohd. Yusuf Mohd. Taib, 46, selaku defendan dalam kes tuntutan itu tidak hadir tanpa sebarang sebab.

Sehubungan itu, beliau turut memerintahkan peguam Zakiah, Nor Azmi Mohd. Arif untuk memfailkan permohonan tersebut secara bertulis dan menetapkan 19 Januari 2009 untuk sebutan semula kes.

Dalam pada itu, Kamarul turut menasihatkan agar Zakiah, 42, meneruskan usaha menyelesaikan perkara itu dengan suaminya secara baik di luar mahkamah.

"Jangan tutup pintu perbincangan dan komunikasi. Kena ada cara baik untuk selesaikan cara di luar mahkamah," kata beliau.

Terdahulu, Nor Azmi memohon untuk meminda permohonan tuntutan cerai mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam Selangor 2003 kepada tuntutan fasakh di bawah Seksyen 53 Enakmen yang sama.

No comments: